MOV (missie, ontwikkeling, vrede)

De geloofswandel van de M. O. V. - groep

Onze M. O. V.- groep is vanaf 2015 verbreed voor de hele parochie van Arnhem-Zuid tot Dieren.
Het samen optrekken bood verrijking! En elk jaar laten we u ook u ‘mee-wandelen’, met mensen elders op de wereld die onze hulp goed kunnen gebruiken.
Onze doelen op een rij:

M = Missie
Welke missie, boodschap dus, willen wij vanuit het katholieke geloof uitdragen?
Dat ieder mens telt, en dat gerechtigheid en solidariteit belangrijke waarden zijn vanuit ons katholiek sociaal denken. Daarbij letten wij op wat er internationaal speelt, en waar we praktisch kunnen bijdragen om een echt verschil te maken voor mensen in nood.

O = Ontwikkeling
We sluiten aan bij projecten die zorgen voor een menswaardiger bestaan. Daarbij gaat het om heel concrete zaken als akkerbouw, het maken van kleding,
energie, water, scholing, etc. Belangrijk is dat de mensen met wie we solidair zijn, volgens eigen inzicht en met eigen talenten kunnen werken.
Soms betreft het steun aan mensen die onterecht zijn opgepakt, of om juridische steun voor een plan.

V = Vrede
Vrede die méér is dan het zwijgen van de wapens. We volgen de inspiratie van kerkelijke leiders die de kansen op vrede in ons gezamenlijk huis, de aarde betreffen,
zoals de encyclieken betreffende de omgang met ons milieu. We gaan na hoe we zelf kunnen bijdragen aan vrede.

Voor onze activiteiten hebben we goede contacten met katholieke en oecumenische organisaties die zich ter plekke oriënteren, zoals Vastenactie Nederland en Solidaridad, en maken keuzes uit hun ‘aanbod’. Naast het onderbouwen van collectes organiseren we ook elk jaar een inhoudelijke activiteit.

We komen 5 á 6 keer per jaar bijeen; met een vraag of inbreng bent ook u welkom.  Wilt u meedoen of met ons samenwerken?
We horen graag van u! Onze contactgegevens staan hier binnenkort ook.
Marja Hoogwegt en Marja Bakker, voorzitter van de werkgroep.